måndag 31 mars 2008

Barn & butik


Skolan ringde i förmiddags, lilltjejen var snuvig och hängig.

Jag jobbar hemmifrån idag men är utan bil så maken fick åka och hämta henne.

Nu är vi hemma och jag tycker hon är piggare. Kan ju vara en släng av sommartiden, kom i säng sent igår och upp tidigt idag.

Jag är så glad att jag har Satu i butiken så jag inte längre är bunden till att vara där 6 dagar i veckan. Det var tufft de första åren med butiken då jag aldrig kunde vara ledig eller hemma för vård av sjukt barn.

Det är en lyx att en eller två dagar i veckan kunna vara hemma och ta emot barnen när de kommer med skolbussen, att göra läxor för kl 18.30 eller få äta kvällsmat före bollibompa.

Jobba med webbutiken kan jag göra när de gått och lagt sig eller lite då och då. Datorn står alltid på så bli inte förvånade om jag svarar på ett mejl kl 23.47 eller det dyker upp nya produkter i webbutiken kl 04.20

2 kommentarer:

  1. Är det din dotter? Himla söt är hon iaf :)

    SvaraRadera
  2. Yes!

    (skulle aldrig kunna ha gjort det bättre själv ;)

    SvaraRadera