onsdag 2 april 2008

Timmen är sen


Har försök att jobba underdagen men med det trevliga bebisbesökt och att H var hemma och sedan kom M med skolbussen vid 14.00 gjorde att jag fick skjuta på några av de saker som skulle vara klara idag, har nu kommit i kapp med det mesta .

Nu ser jag fram emot att krypa till sängs för några timmars sömn innan det är dags att väcka barnen kl 7.00.

Både M och H har beställt rostade mackor med ost till frukost, vi har bara riktigt vitt bröd hemma (Luft, som min mamma säger). Vid nästa handling måste jag komma ihåg att köpa grovt rostebröd.
Som kompensation till frukosten får de med en extra morot till förmiddasfrukten i skolan.


Behöver inte bara köpa rostebröd skulle också behöva en ny brödrost den vi har är påväg att falla samman, räknade på dens ålder och kom fram till att den hängt med sedan 1989 så det är nog hög tid för sista vilan.


När jag kom in i tankebanorna sista vilan så tänker jag på svärföräldrarnas underbara hus i Norge som just blivit sålt, det var makens barndomshem och mina barn har älskat det.
I år blir det ingen Norgesemester med att sitta på veranda och bli serverad 7 sorterskakor och njuta av svärmors underbara kokkons.
Vi kommer verkligen sakna kjaerlighetsstien 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar