fredag 30 maj 2008

Brölloppsdag & Hjälp med kundbeteende

Den 30 maj 1992 var min bröllopsdag så idag har vi 16 årig bröllopsdag.
Brudklänningen har varit min mammas men jag gjorde en hel del ändringar och den känndes verklig som jag.

Inte har jag fått någon bröllops present men nu känner jag min kära make så väl att jag heller inte förväntar mig någon, han är lite disträ och bemärkelsedagar är inte hans starka sida men han har hjärtat på rätta stället.

Vi har myst hemma med grillat och Tv kväll. Nu är det lite tomt i huset för sonen har kortids helg och lilltjejen sover över hos bästisen i grannhuset.

Storatjejen fick stanna uppe lite längre men har nu somnat under en filt i soffan hos kära maken.


Fick just en order i webbutiken http://www.kidsbutik.se/ men tyvärr för min webbkund så sålde jag den sista utav en av varorna innan stängningsdags och givetsvis har jag missat att ta bort den från webbshoppen sedan jag kom hem.

Om du som kund skulle råka ut för detta hur önskar du då att butiken då skall agera?
1. Skicka det som finns i ordern utan att meddela kund det saknas en vara
2. Erbjuda kunden andra alternativ som matchar övriga köpet, utan rabatt

3. Erbjuda kunden andra alternativ som matchar övriga köpet, med rabatt

4. Att hela ordern makuleras och kunden får lägga en ny

5. Bara meddela kunden att tyvärr den varan är slutsåld, finner du något annat i shopen du kan tänka dig? eller hur vill du göra med din order?

6. Annat alternativ
Tar tacksam emot kommentarer från alla som vill dela md sig av sina tankar

5 kommentarer:

  1. Grattis på brollopsdagen! Ha det så bra på skara sommarland.

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är på kortet - grattis på bröllopsdagen! :)

    När det gäller slutsålda varor hade jag föredragit att få ett rabatterbjudande på en matchande vara men samtidigt möjlighet att makulera ordern. Det kan ju vara så att det var just den slutsålda prylen som var viktigast.

    SvaraRadera
  3. Grattis på er bröllopsdag.Vad tjusiga ni är!!!!

    Jag hade föredragit alt 5.
    Ha det så härligt på sommarland!!!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS Fiffi!
    16 år...jösses, det är lång tid.
    Härligt att man kan hålla ihop så som ni gör.
    Hoppas jag också får den turen :)
    Ha det så skjojsigt på sommarland.
    Vill också bada...=)
    Ska hålla ordning på butiken idag!

    SvaraRadera
  5. Får tacka för alla grattulationer :)

    och råd i kundkontakt.

    Vi brukar alltid kontakta kund och meddela om varan är slutsåld innan vi skickar något, som Jenny sa så kan det vara just den varan som var viktig. Kunden har alltid rätt att avboka sin order. har vi något likvärdigt att erbjuda så gör vi det.
    Kram!

    SvaraRadera