tisdag 20 maj 2008

Curry & Läggning

Vi var riktigt hungriga alla fem när vi kom hem idag. Det var bråttom med mat och som tur var hittade jag ett paket kycklingfilé i frysen. Har man bara kyklingfilé så kan man göra det mesta och fort går det :)

Här blev det en curry gryta med lök och gulpaprika med basmatiris. Som tur var blev den riktigt god och barnen åt med god aptit.

Storatjejen och jag har just läst ett kapitel i hennes läxbok, sonen har fått prata med farmor i telefonen och lilltjejen står och kikar på vattenglaset med en alldeles nytappad tand.

Nu är det tandborstning och läggning som gäller.....detta tar alltid tid då ingen vill gå och lägga sig hur trötta dom än är. Varför är det alltid så?

Vi har lovat storatjejen att hon skall få se sista avsnittet med Andra Avenyn det har varit mycket prat om det i skolan men jag vet inte om vi lovat för mycket. Vi har själva aldrig sett ett avsnitt och inte storatjejen heller så vi har ingen aning om om det är sevärt eller inte.

Skickar några kramar till Mattias och hans mamma. jag blir så glad varje gång jag kikar på bilden :)

Jag satt just och räknade på en sak, Mattias mamma och jag har varit "bästisar" i 33 år nu till sommaren. Förstår inte var alla åren tagit vägen?

1 kommentar:

  1. Gulledej!!!!
    Ja,tänk vad tiden går men vår vänskap består!!

    Kram från
    din gamla bästis!

    SvaraRadera