lördag 24 maj 2008

Misslyckad grillning

Idag skulle vi ha säsongens första grillmiddag.

Redan tidigt i morse lade jag karré skivor i marinad för att få den där riktigt goda grillsmaken.

Förberedde ris och en kryddig tomatsallad. Så var det dags att tända grillen. Lyfter av locket på den vinterförvarade webern och ser.....den är inte rengjord!

I höstas måste vi helt enkelt ha glömt bort grillen och sedna bara tagit och ställt undan den. Det var aska i botten och grillgallret var alldeles tjockt av rost och gammalt sot.

Försökte rengöra med en upplöst maskindiskmeddelstablett men ju mer jag skrubbade ju mer "flagade" gallret, det tog ALDRIG slut.

Tog ut gallret till duchen för att skölja det ordentligt och det flagade och flagade.

Barnen började bli riktigt hungriga och vi hade ju lovat att det skulle grillas idag.

Vi fick fuska till det lite och lade ett folie över gallret. Kan inte rekomendera det, köttet blev segt och kolsmaken saknades helt, men barnen fick grillat i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Mmm - härligt med grillat även om det var med visst besvär!

    Här har vi snickrat och målat i butiken idag och jag har både fått igång kassaregistet och fått det på plats. Ha en underbar kväll! :)

    SvaraRadera
  2. Typiskt!Bättre luck nästa gång!

    SvaraRadera
  3. Jenny vad läckert det är i butiken!
    http://lantliv.bloggsite.se/

    Susanne, förhoppningsvis får jag ordning på det f..b.. gallret!
    och visst är det typiskt mig ;)

    SvaraRadera