tisdag 3 juni 2008

Försäljning & Handalfabet


Fortfarande strålande sol. Idag har vi haft en del kunder vilket är jättekul. Också i webbutiken är det full fart. www.kidsbutik.se
Kunderna tycker bla om vår Pippi Långstrump kollektion och våra Sverige kläder och Solskydden till barnvagn/sulky har blivit mycket populära.

Idag skall båda mina döttrar få åka med skolbussen hela vägen ner till butiken. tror lilltjejen kommer att vara rätt trött och vilja se på en videofilm i lekhörnan. Hon vill nog också vara med och prismärka lite.

Att prismärka tycker de flesta barn är jättekul.

Hade just inne en dövstum man i butiken han lämnade fram ett kort där det stod att han ville sälja ett litet plastkort med handalfabetet på och att jag själv fick bestämma vad jag tycket det var värt. Istället för att tacka nej så fick han tjugokronor sånu kan ni komma till kidsbutik och lära er handafabetet ;)

Gissa vad handen på bilden säger?



4 kommentarer:

  1. 1) Det heter IKKE døvstum. Døve er ikke stumme.
    2) Mannen som var i butikken er høyst sannsynligvis hørende. Jeg er døv selv og en gang fersket jeg en slik person ved å bruke tegnspråk til vedkommende. Jeg har aldri sett noen løpe vekk så fort som den personen.

    Beklager hvis jeg virket litt krass, men jeg blir litt irritert når folk bruker feil begreper og når noen utnytter folks medlidenhet for "de stakkars døvstumme" :)

    SvaraRadera
  2. Ithil> Förstår att det är irriterande när någon utnyttjar ett handikapp för egen vinning.
    Denna mannen var definitivt döv, för efter vår "affär" hämtade han en dam och de började ivrigt diskutera våra Sverigekläder, det var en otrolig fart i deras teckenspråk.

    SvaraRadera
  3. Hjälp vad trög jag kände mig - tog ett tag innan jag kom på vad bilderna sa! :)

    SvaraRadera
  4. Ska kolla in webbutiken nu :)

    SvaraRadera