måndag 23 juni 2008

Små företag sårbara

Varje måndag har jag helledigt från kidsbutik. När butiken varit öppen i två år kände jag att det var för mycket att jobba sex dagar i veckan och beslöt att stänga på måndagar.
När Satu började så öppnade vi måndagar men jag behöll min lediga dag.

Använder måndagarna till att boka in allt som en förälder måste följa med sina barn på som tex, tandläkare, doktor, terminssamtal mm.
Idag hade jag bla bokat in inskolning på lilltjejens nya fritids samt ett annat möte så vi åkte hemmifrån redan kl åtta.

Jag är värdelös på att använda mobiltelefon men det måste det bli ändring på!

Satu blev sjuk idag och kunde inte få tag på mig.......så butiken har varit stängd.

När klockan var två var jag klar med ärenden men hade två barn hemma som var hungriga stod i valet och kvalet om vad som var viktigast, kasta sig ner till butiken eller fortsätta dagen med barnen. Idag valde jag det som när det väl gäller är det viktigaste.

Vad sårbart det är när man inte är fler i personalgruppen, hoppas att de kunder som ville besöka oss idag mottar vår ursäkt och återkommer.

1 kommentar:

  1. Perfekt med en ledig dag. Själv är jag "ledig" på fredagar och det är så skönt att få undan en massa småsaker. Brukar också hinna ta ett rejält tag med butik och bokföring också.

    Hoppas Satu är bättre och att du blir en fena på mobiltelefon till nästa gång... :)

    SvaraRadera