lördag 24 januari 2009

Vad hände med lördagen?

Denna helgen är jag gräsänka med tjejerna då sonen och kära maken är i Norge.

Halva dagen känns det som jag suttit i bilen. Storatjejen med kompisar skulle skjutsas till ridskolan, hämtas där sedan hem och äta och skjutsas tillbaka till kompis och sedan hämtas igen.

Det känns som min storatjej är tonåring fast hon ännu inte fyllt 11. Kompisar är såååå viktigt och mamma är en mossig gammal tant.

Jag hade tänkt hinna så mycket idag. Hela mitt vardagsrum är fyllt med kartonger och overaller. Dessa måste plåtas och läggas ut i webbshopen samt att jag har en kund som väntar speciella bilder ( förlåt Sara men det är påväg). Inget av detta har jag hunnit med idag (tidsoptimist?) och i morgon är det dags för en dag på hotellet med start kl 07.00 en helt hutlös tid för mig som är van vid butikstider.
Döttrarna får jag skjutsa till mormor redan kl 06.30. Nu närmar sig klockan midnatt och jag måst slita mig från datorn och få lite sömn.

(Kan berätta att jag är inne på mitt 7 dygn som ICKE rökare och jag känner mig inte som mig själv. Är väldigt okonsentrerad, rastlös, grinig, stressad och inte kan jag ta min lilla rökpaus och samla krafterna, men det får det vara värt om jag kan bli av med den hemska rökningen.)

1 kommentar:

  1. Hehe ingen fara! Det kommer när det kommer;-) Lycka till med att sluta röka!

    SvaraRadera