lördag 21 februari 2009

Dommen har fallit

Peggan var i betydligt bättre skick än jag kunnat drömma om :)

Två annmärkningar blev det
1. Parkeringsborm bromsverkan, otillräcklig.
2. Stötdämpare, fram, båda sidor, dämpverkan otillräcklig.

Får be kära maken att fixa detta och sedan är det ombesiktning senast 20/3-09

Så var det, två saker som var bra att veta:
1. Stomme sidobalk, fram höger inre, rostskadad.
2. Stomme sidobalk, vänster yttre, rostskadad.

Sonen var med på besiktningen då han fortfarande är hemma för att han är krasslig. Hans omdömme av upplevelsen var att "Det var lika roligt som biltvätt" För er som känner sonen så vet ni att det var ett bra betyg då han ÄLSKAR blitvättar.

kan inte låta bli att skratta åt kommentaren från anonym i inlägget Peggan skall besiktigas för det vore så typiskt mig att klanta till det.
Ebda missen igår var att när besiktningsmannen körde ut ur hallen och jag och sonen följde efter så var bilen bara borta! Vi tog en promenad runt hela annläggningen för att se var dom stannat men såg inte bilen någonstans? Hörde sedan någon ropa "hallå" "Hallå" och runt hörnet precis där vi började vår prommenad står bilen!
men, men lite frisk luft skadar aldrig :)

1 kommentar:

  1. FNISSAR HÖGT Du är helt underbar...Jag kände på mig att du skulle göra nåt tokroligt...jag måste få följa med nästa gång!!!!

    SvaraRadera