torsdag 16 juli 2009

Svammel om stress

Nu är jag så stressad att jag inte ens kan tänka klart. På jobbet har vi hur mycket som helst att göra och vi sliter så svetten lackar och pauser är inte att tala om.

Hemma ser det ut som kriget!!! vet inte vilken ände vi skall börja i?? Det är tvätt som behöver tvättas och rentvätt som behöver in i garderober. Dammigt har det blivit överallt och fönstrena är inte putsade sedan i julas. Det knastrar när man går på golvet och köksbordet är belamrat med senaste veckans post, reklam och annat som behöver tas itur med.

Mitt i dettta bestämde vi oss för att NU skall tjejerna få byta rum, så igår shoppades det nya möbler till storatjejen och idag har kära maken varit ledig för att köra det gammla möblemanget till tippen samt börja att sätta ihop allt det nya. Hur skall vi hinna???
Kära maken åker till Norge imorgon för att hämta hem storatjejen samt att svärföräldrarna skall åka med hit och stanna en vecka, inte sjutton kan vi ta hem dom till detta huset som ser ut som en orkanvind dragit igenom.

Helst vill jag bara gå och sova men får väl ta tag i lite städning, för huset måste vara klart till söndag kväll och det är inte mycket tid jag har för i helgen jobbar jag 7-15.30 både lördag och söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar