måndag 31 mars 2008

Morgon & kläder


Nu är det sommartid och det är svårt för barnen att ställa om sig. Jag hadde tre mycket trötta barn att få i ordning till skolan i morse. Det stod tre tallrikar kvar med halväten havregrynsgröt men alla hann de i tid!

Min stora tjej på 10 år är väldigt bestämd när det gäller kläder och hennes främsta kriterier är att de skall vara "coola och sköna" hon vägrar tex jeans för de är för hårda. Idag klädde hon sig i svarta tights med ett par jeansshorts utanpå, rosa benvärmare, svart långärmad topp och en grå/rutig kortärmad tunika över det. Hon har själv sytt en limegrön "tomteluva" i fleece i syslöjden och den har hon använt hela vinter, det riktigt lyser om henne :)

Till lilltjejen 6 år får jag fortfarande bara med att bestämma (lite). Det blev limegrön tröja med blå kanter och vespatryck från Lollopard med ärvda jeans från syrran.

Storebror på 14 år som fortfarande är liten i växten och drar stl 146/152 cl fick en läcker orange sweathshirt med korpen hugin från Hugin & Mugin och så blev det mysbyxor.

Jag förstår inte varför mina barn ratar jeans, ingen av dom är speciellt förtjust i det och de stora vägrar helt. Jag ser fram emot att få hem jeansen från Lollopard och hoppas de kan falla barnen i smaken.

(själv går jag här i min alldeles förstora rosa fleece morgonrock)
(Bilden är inte min dotter utan lånad från Lollopard)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar